Hermitage Amsterdam en ABN AMRO vernieuwen samenwerking tot 2020
Amsterdam, 5 juli 2017
Op 5 juli ondertekenden Cathelijne Broers, directeur van de Hermitage Amsterdam, en Kees van Dijkhuizen, CEO van ABN AMRO, een vernieuwd hoofdsponsorcontract. ABN AMRO is daarmee tot 2020 weer hoofdsponsor van de Hermitage Amsterdam, een partnerschap dat sinds 2004 bestaat. Beide partners willen talentontwikkeling stimuleren en de samenwerking, die zich op de Hermitage voor Kinderen en de jaarlijkse ABN AMRO Kunstprijs, pijlers voor talentontwikkeling, verder verdiepen.
Cathelijne Broers: ‘Ik ben zeer verheugd en trots dat onze hoofdsponsor van het eerste uur opnieuw het vertrouwen uitspreekt in onze tentoonstellingen en ons kunstonderwijsprogramma, dat door de steun van ABN AMRO gratis kan worden aangeboden en daardoor sociaal inclusief is.’
Kees van Dijkhuizen: ’Ik ben erg blij dat we onze langdurige samenwerking voortzetten. Hiermee maken we kunst en cultuur voor een breed publiek toegankelijk. De focus op talent sluit naadloos aan bij ABN AMRO’s sponsorbeleid, dat zich richt op talentontwikkeling. Bovendien is de Hermitage een belangrijke plek om onze klanten te ontvangen’.
Hermitage voor kinderen, talentscouting van school tot academie
De Hermitage voor Kinderen biedt meerjarig kunstonderwijs waarbij álle kinderen de kans krijgen op een volwassen manier te leren van en met kunst. Daarmee ontwikkelen zij hun artistieke talent en een open blik, maar ook 21e-eeuwse vaardigheden die hen later kunnen helpen in hun werkomgeving. Sinds de oprichting in 2009 hebben inmiddels meer dan 80.000 kinderen deelgenomen aan het schoolprogramma en ruim tweehonderd kinderen hebben met succes het talentenprogramma doorlopen.